Ελέγχουμε λαμπάκια LED από το Pictoblox

Ελέγχουμε λαμπάκια LED από το Pictoblox

Σε αυτό το εργαστήριο θα δούμε πως μπορούμε να ανάβουμε και να σβήνουμε λαμπάκια LED μέσα από το Pictoblox με την βοήθεια του Arduino. Θα δημιουργήσουμε δύο πλήκτρα στην σκηνή του Pictoblox, ένα για να ανάβουμε το λαμπάκι και ένα για να το κλείνουμε και θα τα προγραμματίσουμε.

Βήμα 1ο: Προσθήκη LED στο Arduino

Τα λαμπάκια LED έχουν 2 “ποδαράκια” με τα οποία συνδέονται σε ένα κύκλωμα για να πάρουν ρεύμα και να ανάψουν. Το πιο μακρύ ποδαράκι λέγεται “άνοδος” και συνδέεται με την είσοδο του ρεύματος, ενώ το πιο κοντό λέγεται “κάθοδος” και συνδέεται με την γείωση του κυκλώματος.

Για να προσθέσουμε ένα LED λαμπάκι στο Arduino χρειάζεται να συνδέσουμε το κοντό ποδαράκι στην γείωση (GND) και το μακρύ σε κάποια από τις ψηφιακές υποδοχές (Digital 0 – Digital 13).

Εδώ χρειάζεται λίγο προσοχή όμως! Τα λαμπάκια LED είναι ευαίσθητα την ένταση του ρεύματος και μπορούν εύκολα να καούν. Κανονικά χρειάζεται να συνδέσουμε μαζί με το λαμπάκι και μία αντίσταση ώστε να το προστατεύσουμε. Ευτυχώς η υποδοχή Digital 13 έχει ενσωματωμένη αντίσταση!

Συνδέουμε το μακρύ ποδαράκι του LED στην υποδοχή Digital 13 και το κοντό στην υποδοχή GND

Βήμα 2ο: Σύνδεση Arduino με Pictoblox

Αν είναι η πρώτη φορά που το δοκιμάζετε ή δεν θυμάστε πως να συνδέσετε το Arduino με το Pictoblox δείτε τις αναλυτικές οδηγίες στο αντίστοιχο εργαστήριο

Βήμα 3ο: Δημιουργούμε τα 2 πλήκτρα

Τώρα λοιπόν ήρθε η ώρα να γράψουμε το πρόγραμμα μας στο Pictoblox. Θα χρειαστούμε δυο πλήκτρα τα οποία θα είναι ξεχωριστά αντικείμενα στη σκηνή μας. Μπορούμε να διαλέξουμε από τα έτοιμα αντικείμενα που περιλαμβάνονται στο Pictoblox όπως αυτά που φαίνονται παρακάτω.

Μερικά από τα έτοιμα αντικείμενα του Pictoblox που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως πλήκτρα. Εγώ θα επιλέξω το Button2

Επειδή εγώ διάλεξα το Button2 και για το πλήκτρο που θα ανοίγει το λαμπάκι αλλά και για το πλήκτρο που θα το κλείνει, μπορώ να προσθέσω κείμενα πάνω τους για να τα ξεχωρίζω. Επεξεργάζομαι λοιπόν τις ενδυμασίες τους ώστε στο ένα να έχει το κείμενο on και στο άλλο το off.

Αλλάζω τις ενδυμασίες των πλήκτρων για να ξεχωρίζω ποιο θα ανάβει το λαμπάκι και ποιο θα το σβήνει

Βήμα 4ο: Γράφω τον κώδικα

Ξεκινάω πρώτα να γράψω τον κώδικα για το πλήκτρο on που θα ανάβει το λαμπάκι. Αυτό που θέλω να πετύχω είναι όταν κάποιος κάνει κλικ με το ποντίκι πάνω στο πλήκτρο να ανάβει το λαμπάκι που βρίσκεται στο Arduino. Άρα θα ξεκινήσω το σενάριο με την εντολή “Όταν γίνει κλικ σε αυτό το αντικείμενο”.

Τι θα γίνεται όμως όταν κάνει κάποιος κλικ στο πλήκτρο; Θα πάω στην κατηγορία εντολών Arduino Uno από το αριστερό μέρος και από εκεί θα πάρω την εντολή “set digital pin (1-13) output as (HIGH/LOW)”. Αυτό που κάνει η συγκεκριμένη εντολή είναι να δίνει ή να μην δίνει ρεύμα σε μια από τις ψηφιακές υποδοχές του Arduino. Εμείς θα διαλέξουμε την υποδοχή 13 μια που εκεί έχουμε βάλει το λαμπάκι, και επειδή θέλουμε να ανάψει με αυτό το πλήκτρο θα επιλέξουμε HIGH.

Το πρόγραμμα για το πλήκτρο που ανάβει το λαμπάκι

Τώρα θα πρέπει να γράψουμε και το σενάριο για το πλήκτρο off που θα σβήνει το λαμπάκι. Εκεί θα χρησιμοποιήσουμε τις ίδιες εντολές, μόνο που τώρα αντί για HIGH θα βάλουμε LOW γιατί θέλουμε να σταματήσουμε το ρεύμα που πηγαίνει στο λαμπάκι.

Το πρόγραμμα για το πλήκτρο που σβήνει το λαμπάκι

Βήμα 5ο: Πως τρέχουμε το πρόγραμμα;

Αν δοκιμάσετε να πατήσετε με το ποντίκι πάνω στα πλήκτρα που έχετε φτιάξει στην σκηνή του Pictoblox θα δείτε πως ακόμα δεν δουλεύουν. Χρειάζεται πρώτα να στείλουμε στο Arduino το πρόγραμμα οδηγό (Firmware) πατώντας το πλήκτρο Upload Firmware.

Με το πλήκτρο αυτό στέλνουμε τον οδηγό στο Arduino

Αυτό μπορεί να διαρκέσει μερικά δευτερόλεπτα στα οποία βλέπουμε στην οθόνη του υπολογιστή την παρακάτω ένδειξη.

Όσο φορτώνει ο οδηγός του προγράμματος στο Arduino περιμένουμε…

Όταν ολοκληρωθεί και μας βγάλει το μήνυμα “upload succesful” είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε το πρόγραμμα! Μπορούμε να πατάμε τα πλήκτρα on και off για να ανάβουμε και να σβήνουμε το λαμπάκι αντίστοιχα!

Σχόλια

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Γιατί δεν ξεκινάτε τη συζήτηση;

Αφήστε μια απάντηση