Καλωσορίσατε στο 2ο μέρος της εισαγωγικής διαδικασίας, στο οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουμε τις οδηγίες για να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που θα ελέγχει ένα μικρό λαμπάκι με την βοήθεια του Arduino και του Pictoblox.
Καλή επιτυχία σε όλους και όλες σας!
Βήμα 1ο: Προσθήκη LED στο Arduino
Τα λαμπάκια LED έχουν 2 “ποδαράκια”. Το πιο μακρύ ποδαράκι λέγεται “άνοδος” ενώ το πιο κοντό λέγεται “κάθοδος”.
Το Arduino είναι ένας υπολογιστής τσέπης στον οποίο μπορούμε να συνδέσουμε κινητήρες, αισθητήρες, λαμπάκια, ηχεία και πολλές άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Για να κάνουμε αυτές τις συνδέσεις το Arduino έχει μικρές υποδοχές στις οποίες μπορούμε να βάλουμε καλώδια. Δίπλα από κάθε υποδοχή έχει κάποιους αριθμούς ή γράμματα τα οποία μας βοηθάν να αναγνωρίσουμε την κάθε μία.
Συνδέστε την άνοδο (μακρύ ποδαράκι) από το λαμπάκι led στην υποδοχή 13 του Arduino και την κάθοδο (κοντό ποδαράκι) από το λαμπάκι led στην υποδοχή GND που βρίσκεται δίπλα από την 13, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
Βήμα 2ο: Σύνδεση Arduino στον υπολογιστή
Χρησιμοποιώντας το μπλε καλώδιο USB που έχετε συνδέστε το Arduino με τον υπολογιστή σας σε μια από τις υποδοχές USB. Μόλις γίνει η σύνδεση θα δείτε να ανάβουν λαμπάκια στο Arduino. Μην τρομάξετε! Είναι φυσιολογικό!
Βήμα 3ο: Άνοιγμα Pictoblox
Το Pictoblox είναι ένα πρόγραμμα που μοιάζει πολύ με το Scratch και μας δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίζουμε ρομπότ και συσκευές όπως το Arduino.
Το πρόγραμμα υπάρχει στον υπολογιστή σας και μπορείτε να το ανοίξετε κάνοντας διπλό κλικ στο εικονίδιο από την επιφάνεια εργασίας.
Περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα να φορτώσει και θα δούμε μπροστά μας το παράθυρο όπως στην παρακάτω εικόνα.
Βήμα 4ο: Εντοπισμός Arduino στο Pictoblox
Πατάμε στο μενού Board και μας ανοίγει ένα παράθυρο στο οποίο διαλέγουμε τον τύπο της συσκευής που θέλουμε να συνδέσουμε στο Pictoblox.
Από τις συσκευές που μας εμφανίζει επιλέγουμε το Arduino Uno
Μόλις το επιλέξουμε ο υπολογιστής ελέγχει σε όλες τις θύρες USB για να το βρει. Μαζί με αυτό μπορεί να βρει και άλλες συσκευές όπως πληκτρολόγιο, ποντίκι. Για αυτό μας ρωτάει να διαλέξουμε εμείς ποια συσκευή είναι.
Εμείς θα επιλέξουμε την συσκευή που δίπλα από το όνομα της έχει σε παρένθεση είτε την λέξη Arduino είτε τα γράμματα wch.cn μαζί με άλλα γράμματα. Πατάμε το πλήκτρο σύνδεση που είναι δίπλα της.
Βήμα 5ο: Προσθήκη ενός πλήκτρου στο Pictoblox
Το πρόγραμμα μας θα είναι πολύ απλό. Θα έχει μόνο ένα πλήκτρο στην οθόνη με το οποίο θα ενεργοποιούμε το λαμπάκι.
Επειδή δεν θα χρειαστούμε τον Tobi θα το σβήσουμε πατώντας στον κάδο που είναι δίπλα στην φιγούρα
Χρησιμοποιώντας το πλήκτρο επιλογής αντικειμένου που είναι κάτω δεξιά στην οθόνη προσθέτουμε το αντικείμενο Button1
Βήμα 6ο: γράφουμε το πρόγραμμα μας
Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα το οποίο μόλις πατάμε με το ποντίκι το πλήκτρο που βάλαμε στην οθόνη θα κάνει το λαμπάκι που βάλαμε στο Arduino να αναβοσβήσει συνέχεια κάθε ένα δευτερόλεπτο.
Αρχικά πηγαίνουμε στην κατηγορία εντολών “Συμβάντα” και σέρνουμε με το ποντίκι την εντολή “Όταν γίνει κλικ σε αυτό το αντικείμενο” στο κέντρο του Pictoblox όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
Μετά πάμε στην κατηγορία εντολών “Έλεγχος” και τραβάμε την εντολή “Για πάντα” την οποία και κολλάμε κάτω από το προηγούμενο τουβλάκι.
Μετά πάμε στην κατηγορία εντολών “Arduino Uno” και τραβάμε την εντολή “Set digital pin 13 Output as High” μέσα στο “Για πάντα”
Μετά ξαναπάμε στην κατηγορία “Έλεγχος” από όπου παίρνουμε την εντολή “περίμενε 1 δευτερόλεπτο” την οποία βάζουμε πάλι μέσα στο “Για πάντα”
Μας μένουν άλλες δύο εντολές. Θα βάλουμε πάλι το “Set digital pin 13 output as HIGH” αλλά τώρα θα αλλάξουμε το HIGH σε LOW. Επίσης θα βάλουμε άλλη μια καθυστέρηση ενός δευτερολέπτου όπως φαίνεται παρακάτω.
Βήμα 7ο: Στέλνουμε το πρόγραμμα στο Arduino
Στο πάνω δεξί μέρος της οθόνης υπάρχει ένα πλήκτρο που έχει ονομασία “Upload firmware” το οποίο και πατάμε με το ποντίκι
Μόλις το πατήσουμε θα βγει ένα παράθυρο που θα κλείσει μόλις ολοκληρωθεί το ανέβασμα του προγράμματος στο Arduino.
Βήμα 8ο: Δοκιμή
Είναι όλα έτοιμα να δούμε τι κάναμε! Πατήστε με το ποντίκι το πλήκτρο που βάλαμε στην οθόνη και θα πρέπει να δούμε το λαμπάκι να ανάβει και να σβήνει κάθε 1 δευτερόλεπτο.
Βήμα 9ο: Αποθήκευση προγράμματος
Από το μενού Αρχείο επιλέγουμε το Save as
Στο παράθυρο που ανοίγει ελέγχουμε ότι είναι επιλεγμένη η Επιφάνεια εργασίας και ονομάζουμε το αρχείο όπως είναι ο κωδικός μας. Πατάμε το πλήκτρο αποθήκευση.
Pingback: Διαδικασία εισαγωγής στους μικρούς Χάκερ 2023-2024 – Μικροί Χάκερ
Pingback: Αποτελέσματα εισαγωγής για τους Μικρούς Χάκερ 2023-2024 – Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας